loading...
سنجش و ارزشیابی تحصیلی
مرشدی بازدید : 226 یکشنبه 09 شهریور 1393 نظرات (0)


دوره تامین مدرس کتاب جدیدالتالیف ریاضی پایه چهارم با کد 91101104 به مدت 32 ساعت

از 23 تا 26 شهریور

دوره تامین مدرس کتاب جدیدالتالیف فارسی پایه اول با کد 91000605 به مدت 32 ساعت

از 23 تا 26 شهریور

برای آموزگاران گروه کم توان ذهنی هر استان 2 نفر

مرشدی بازدید : 207 چهارشنبه 05 شهریور 1393 نظرات (1)
دوره ی تأمین مدرسی علوم تجربی پایه های دوم، سوم، چهارم گروه کم توان ذهنی

کد دوره: 91203801

8 شهریور تا 11 شهریور به مدت چهار روز و 32 ساعت سهمیه هر استان دو نفر

برای آموزگاران گروه کم توان ذهنی

دوره نظام آموزش پودمانی 24 ساعت از 11 تا 13 شهریور سهمیه هر استان 1 نفر

برای کارشناس یا کارشناس مسئول متوسطه حرفه ای و پیش حرفه ای

مرشدی بازدید : 304 چهارشنبه 05 شهریور 1393 نظرات (0)

1- ارزشیابی آموزشی  با کد 91400713 مدیران مدارس پیش حرفه ای و متوسطه حرفه ای هر استان 2 نفر

24 ساعت سوم الی پنجم شهریور 

2- سنجش و ارزشیابی تحصیلی با کد 91400717 مدیران مدارس ابتدایی چند معلولیتی، کم توان و طیف اوتیسم هر استان 2 نفر  24 ساعت سوم الی پنجم شهریور 

3- آموزش مهارت های زندگی با کد 91301230 آموزگاران کلاس های خاص دانش آموزان اوتیسم 

هر استان 2 نفر 24 ساعت هشتم الی دهم شهریور

مرشدی بازدید : 195 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (0)

مولانا

ای غایب از این محضر ...... از مات سلام الله
وی از همه حاضرتر ...... از مات سلام الله

ای نور پسندیده ...... وی سرمه هر دیده
احسنت زهی منظر ...... از مات سلام الله

ای صورت روحانی ...... وی رحمت ربانی
بر مومن و بر کافر ...... از مات سلام الله

چون ماه تمام آیی ...... و آنگاه ز بام آیی
ای ماه تو را چاکر ...... از مات سلام الله

ای غایب بر حاضر ...... بر حال همه ناظر
وی بهر همه گوهر ...... از مات سلام الله

ای شاهد بی نقصان ...... وی روح ز تو رقصان
وی مستی تو در صدر ...... از مات سلام الله

وی جوشش می از تو ...... وی شکر نی از تو
و از هر دو تویی خوش تر ...... از مات سلام الله

 

مرشدی بازدید : 215 یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

روز پدر

روز پدر روزی است برای بزرگداشت پدرها.در ایران روز پدر در ۱۳ رجب زادروز حضرت علی بن ابیطالب (ع) ، اولین امام شیعیان گرامی داشته می‌شود.

قبل از انقلاب اسلامی، روز ۲۴ اسفند زادروز رضا شاه بر پایهٔ گاهشمار ایرانی روز پدر نامیده می‌شد. اما پس از انقلاب اسلامی روز پدر به زادروز علی ابن ابی طالب امام نخست شیعیان تغییر یافت.

در بسیاری کشورها روز پدر، سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن در نظر گرفته شده‌است. این روز در ادامهٔ روز مادر و قدردانی از مادران است.

مرشدی بازدید : 282 یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

شاید همکاران عزیز تمایل داشته باشند که نویسنده وبسایت سنجش و ارزشیابی تحصیلی شوند. بدین منظور جهت ثبت مشخصات شما و نام کاربری و رمز عبور لازم است پس از مطالعه شرایط ذیل، جهت عضویت وارد لینک مربوطه شوید.

شرایط نویسندگی

 

مرشدی بازدید : 251 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

تبلت مشق​نویسی را جذاب می​کند

نشسته‌اند پشت همان نیمکت‌های آشنای قدیمی و چشم دوخته‌اند به تخته هوشمند. تخته هوشمند، نوه تخته سیاه‌های قدیمی است که گچ و یک تکه ابر، یار همیشگی‌شان بود و وقتی نوشته‌ها از رویش پاک می‌شد، کلی پودر رنگی در هوا پخش می‌شد و می‌نشست روی سر و لباس دانش‌آموزان و می‌جهید ته گلوی معلم

مرشدی بازدید : 125 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

همزمان با شناسایی یک آسیب‌پذیری بسیار خطرناک در همه نسخه‌های مرورگر اینترنتی IE مایکروسافت بسیاری از کارشناسان از کاربران خواسته‌اند فعلا از این مرورگر استفاده نکنند.

به گزارش فارس به نقل از فاکس 31 وزارت امنیت داخلی آمریکا از جمله نهادهایی است که از کاربران فضای مجازی خواسته تا زمانی که مشکل یاد شده برطرف نشده از استفاده از مرورگر Internet Explorer خودداری کنند.

متخصصان می‌گویند مشکل یاد شده به گونه‌ای است که دسترسی هکرها و ویروس نویسان به اطلاعات شخصی کاربران را ممکن می کند و به آنها امکان می دهد به حساب های ایمیل کاربران هم دسترسی پیدا کنند. مشکل یاد شده به گونه ای است که با استفاده از نرم افزارهای ضدویروس هم قابل رفع کردن نیست.

مشکل یاد شده به خصوص برای افرادی که با استفاده از ویندوز XP از مرورگر Internet Explorer استفاده می‌کنند جدی‌تر است. چون مایکروسافت اعلام کرده وصله خود برای برطرف کردن آسیب پذیری Internet Explorer را تنها برای کاربران ویندوزهای ویستا به بعد ارائه می‌کند. این شرکت پشتیبانی خود از ویندوز XP را از آوریل سال جاری میلادی به طور کامل متوقف کرده است.

در حال حاضر روش مطمئنی برای پی بردن به احتمال آلودگی کاربران در اثر وجود این مشکل یافت نشده و تنها راه استفاده کاربران از مرورگرهای دیگر مانند فایرفاکس، کروم، سافاری و ... است

مرشدی بازدید : 174 شنبه 10 اسفند 1392 نظرات (1)

 

فراموش کردن پسورد ویندوز XP یکی از اتفاقاتی است که برای خیلی‌ها می‌افتد! همین الان یکی از دوستان تماس گرفت و راه چاره برای این کار خواست و این، دلیلی برای نوشتن این راهنما شد.

راه اول:

مرشدی بازدید : 208 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (1)

دانلود نرم افزار اطلس جامع بدن انسان

The Ultimate Human Body 3

  بدن انسان مملو از رمز و راز است. از هزاران سال پیش اجداد ما تلاش میکردند با همان امکانات اولیه ای که در اختیار داشتند جسد مردگان را کالبد شکافی کنند تا به اطلاعات بیشتری در مورد ساختار داخلی بدن انسان دست پیدا کنند.

امروزه با پیشرفت دانش پزشکی و استفاده از تجهیزات فوق پیشرفته، ما اطلاعات دقیق و واضحی از اعضای داخلی بدن و نحوه کارکرد آنها در اختیار داریم. شناخت دقیق اجزای داخلی بدن، به پزشکان کمک میکند تا روش های بهتری برای درمان بیماری های مختلف پیدا کنند.

 در مدرسه و در پایه های مختلف درسی، از کتاب علوم تا کتاب زیست شناسی، ما به طور مقدماتی با اجزای داخلی بدن آشنا شده ایم. در دانشگاه و در رشته های مختلف پزشکی نیز دانشجویان به طور تخصصی با ساختار بدن انسان آشنا میشوند.

 نرم افزار The Ultimate Human Body ، یک اطلس جامع و کامل در مورد بدن انسان است. در این نرم افزار با ارائه عکس های دقیق، طرح های سه بعدی، و همچنین انیمیشن های مختلف، ساختار بدن انسان تشریح میشود. از نحوه کار کوچکترین سلولها گرفته تا سیستم عصبی و گوارشی، به صورت دقیق و جذاب در اختیار مخاطب قرار میگیرد.

در این مطلب میتوانید جدیدترین نسخه از این نرم افزار را دانلود کنید.

این نرم افزار برای دانش آموزان رشته تجربی و همچنین دانشجویان رشته های پزشکی بسیار مفید است. حتی برای سایر افرادی که به آناتومی بدن انسان علاقه دارند نیز بسیار جداب خواهد بود.

نسخه جدید نرم افزار اطلس جامع بدن انسان، The Ultimate Human Body 3 را دانلود کنید:

 

دانلود با حجم 334 مگابایت

مرشدی بازدید : 234 دوشنبه 30 دی 1392 نظرات (2)

 هيچ‌چيزبدتر از اين نيست که تصاوير مورد نیاز شما داخل يک سند Word یا Power point باشد در حالي که شما آفيس 2007 يا 2010 نداشته باشید.  همچنین اگر یک سند Word یا Power point  دارید که تعداد زیادی عکس در آن قرار دارد و می خواهید همه آن ها را ذخیره نمایید؛ مطمینا استفاده از روش Copy در محیط های گرافیکی و Save as در هارد برای چند عکس مشکلی ندارد اما اگر تعداد این عکس ها بیش از حد زیاد باشد این کار بسیار طافت فرسا خواهد بود! ولی با کمک اين ترفند مي‌توانید کلیه تصاوير موجود در اسناد Word را به راحتی و با یک کلیک بيرون کشيد.

برای این کار:

ابتدا باید قابلیت نمایش پسوند فایل ها را در ویندوز فعال کنید؛ برای این کار کافی است از طریق نوار ابزار Tools گزینه Folder options را انتخاب نمایید و در تب View تیک گزینه Hide extensions for know file type را بردارید و Ok کنید.

حالا روی سند Word یا Power point مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Rename را انتخاب نمایید.

در نهایت پسوند فایل Word یا Power point که در انتهای نام فایل (بعد از دات) قرار دارد را حذف نمایید و به جای آن پسوند Zip را تایپ نمایید و Ok کرده و با پیغام ظاهر شده موافقت نماید.

کار تمام است! حالا روی فایل مذکور دابل کلیک نمایید و وارد شوید. اگر سند مورد نظر شما Word بود وارد فولدر word شوید و به فولدر Media برويد تا تصاوير موجود در سند را ببينيد و اگر سند پاورپوينت باشد،تصاویر مورد نظر در فولدری به نام  ppt قرار دارد.

  نکته: لازم به ذکر است پس از استخراج تصاویر اگر تغییری در محتوای فایل Zip شده بوجود نیاورید می توانید دوباره پسوند فایل مذکور را به پسوندهای قبلی برگردانید و از اسناد همانند قبل استفاده نمایید.

مرشدی بازدید : 179 دوشنبه 30 دی 1392 نظرات (1)

  میخواهیم به شما بگوییم که چگونه میتوانید موقعیت ارسال کننده ایمیل را پیدا کنید و یا ایمیلی که برای شما ارسال شده از یک آدرس معتبر است یا جعلی .

 هر کامپیوتر در اینترنت یا شبکه یک آدرس شناسایی به نام آدرس IP دارد و اولین قدم برای پیدا کردن موقعیت ارسال کننده پیدا کردن IP است.

1x1.trans نحوه پیدا کردن موقعیت ارسال کننده ایمیل

چگونه IP را بدست آوریم:

مرشدی بازدید : 157 جمعه 27 دی 1392 نظرات (0)

 

  1. (Qaulispeak) -برنامه اي است جهت گفتگو و برقراری ارتباط کلامی برای آنان که قادر به سخن گفتن نيستند. اين برنامه واژه ها و عبارتها را بجای کاربر بازگو کرده و امکان برقراری ارتباط يا گفتاری سريع را برای وی مهيا کند.

  2. (QualiHome) - بوسيله اين برنامه محيط پيرامون فرد بطور مستقيم توسط رايانه کنترل می شود. کليه وسايل الکتريکی مانند چراغها، تختخوابهای الکتريکی، درهای خودکار، پرده های الکتريکی، دستگاههای دارای کنترل راه دور و بسياری ديگر از وسايلي که از فن آوری هايی از قبيل امواج فرو سرخ، امواج راديوئی، خطوط برق بهره می برند، بوسيله کار بر تحت کنترل قرار می گيرند.

  3. (Qualiphone) -  عباتست ازبرنامه گفتگوی تلفنی هر فرد با هر درجه از ناتوانی . هر فرد می تواند با استفاده ازلوازم يک رايانه و بدون نياز به دستگاه (گوشی ) به تلفن پاسخ دهد يا به ديگران تلفن بزند.

 

مرشدی بازدید : 156 جمعه 27 دی 1392 نظرات (0)

سیستم عامل ویندوز برای کاربران خود کلیدهایی را طراحی نموده است که نوعً در همه ی برنامه ها این کلیدها عملکرد خود را حفظ میکنند کلیدهای میانبری که خود جاز طراحی کردهو نام آن را keystroke یا hotkey گذاشته است فقط در زمانی کار میکنند که برنامه ی جاز فعال باشد اما کلیدهای میانبور ویندوز هم با فعال بودن جاز و هم با غیر فعال بودن آن کار میکنند.

مرشدی بازدید : 161 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

آموزش فعال سازی نرم افزار Internet Download Manager:

 

1) ابتدا دقت داشته باشید که حتما آنتی ویروس شما غیرفعال باشد تا از پاک شدن فایل فعال سازی نرم افزار جلوگیری شوید.

 

۲) حال فایل دانلود شده خود را از حالت فشرده خارج کنید.

 

۳) با استفاده از CTRL + ALT + DELETE به قسمت Task Manager و سپس بخش Processes رفته و فایل اجرایی IDMan.exe را پیدا کنید. روی آن راست کلیک کرده و گزینه End Process را انتخاب نمایید. (در صورت نبود این فایل اجرایی در لیست Processes به مرحله ۴ بروید)

 

۴) حال فایل اکسترکت شده در مرحله ۲ را باز کرده و فایل اجرایی موجود را نصب نمایید.

 

۵) پس از اتمام نصب، فایل Patch را به صورت Run As Administrator اجرا کنید و نرم افزار خود را پچ نمایید. حال به اجرای نرم افزار بپردازید.

 

توجه: در صورت دریافت اررور Could not found، محل نصب نرم افزار را به صورت دستی وارد نمایید. هنگامی که از شما درخواست جستجو برای فایل اجرایی نرم افزار شد، آن را تایید کنید و فایل اجرایی نرم افزار را که واقع در یکی از دو فولدر Program Files\Internet Download Manager یا Program Files(x86)\Internet Download Manager می باشد انتخاب نمایید و اجازه دهید نرم افزار پچ شود.

 

دانلود فایل

 

رمز فایل: www.downloadha.com

مرشدی بازدید : 130 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

یک کارشناس تغذیه گفت: در شب قبل از امتحان بهتر است از دمنوش رقیق "عسل و نعناع” به جای کافئین به منظور افزایش هوشیاری استفاده کرد.

لازم است در ایام امتحانات دانش آموزان و دانشجویان رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنند تا بتوانند از حافظه خود حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی استفاده از غذاهای پرحجم، چرب و نفاخ را برای ایام امتحانات نامناسب دانست و افزود: این غذاها مدت بیشتری در معده باقی می‌مانند که این امر خونرسانی به سایر قسمت‌های بدن از جمله سلول‌های مغزی را کاهش می‌دهد و خواب آلودگی را نیز در پی خواهد داشت. شیرمستی غذاهای سرخ کردنی، فست فود، کله پاچه و … را از جمله این غذاها دانست که مصرف آنها برای ایام امتحانات مناسب نیست.

مرشدی بازدید : 239 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (2)

رفتار ماست که شخصیت فرزندانمان را شکل می دهد و استفاده از اصول روانشناسی در تربیت کودکان باید مد نظر هر پدر و مادری باشد . شما در برابر او مسئول هستید ، پس وقت بیشتری بگذارید و این نکات را به خاطر بسپارید .

تحقیقات نشان می دهند که برخی عبارات مثبتی که ما به کودکان می گوییم ، در واقع بسیار مخرب هستند. باوجود اینکه نیت بدی نداریم، اما با بکار بردن این جملات باعث می شویم که کودکان به آنچه که واقعا هستند باور نداشته باشند. بعضی از جملات ما گول زننده اند و باعث می شوند کودک کمترین تلاش ممکن را برای کاری انجام دهد و یا در زمان سخت شدن کاری آنرا رها کند.

اینجا یک لیست از ۱۰ عبارتی داریم که شما باید همین حالا از دایره لغات خود حذف کنید. همچنین در کنار این عبارات ما عبارات پیشنهادی به شما معرفی می کنیم که شما با استفاده از این عبارات بتوانید انگیزه درونی و اشتیاق کودک را تحریک کنید:

مرشدی بازدید : 195 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

  شاید تا حالا براتون پیش اومده باشه که در نرمافزارهای آفیس مثل Word و Powerpoint فایلی رو ایجاد کردین و بعد با فونتهای مختلف متن خودتون رو تایپ کردین، اما وقتی اون رو برای پرینت و یا نمایش، به کامپیوتر دیگه ای منتقل میکنین، می بینین که تمام فونت هاتون به هم ریختن. حتماً میدونین که این موضوع به خاطر اونه که شما بر روی کامپیوترتون از فونتی استفاده کردین که بر روی سیستم دوم وجود نداره ! اما راه حلهای مختلفی برای این کار وجود داره. یکی از اونا اینه که از فایل خود خروجی PDF  گرفته یا از صفحه متن عکس بگیرید. اما مشکل اینجاست که اگه بخوایم بر روی کامپیوتر دوم این فایل رو ویرایش کنیم چه کار باید کرد؟ شاید بگین فونتها رو با خود حمل کنیم و روی کامپیوتر دوم نصب کنیم؟ راه حل درستیه! اما این کار کمی وقتگیره ! ولی راه بهتری به وسیلهOffice  امکان پذیر شده !

برای این کار:

مرشدی بازدید : 166 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

 

پرینتر مجازی در مواردی که نرم افزارهای تحت ویندوز امتحانات دارای مشکل چاپ هستند بسیار کاربرد دارد.

دانلود priPrinter Professional v5.0.2.1446 Beta - نرم افزار پرینتر مجازی

priPrinter نرم افزاری سریع و کاملاً کاربردی برای ساخت یک پرینتر مجازی است. این نرم افزار می تواند کارهای مربوط به پرینت را به خوبی انجام دهد. به عنوان مثال ، priPrinter می تواند چندین صفحه را در یک صفحه کاغذ قرار داده ، روی آن واترمارک بگذارد و یا صفحات را حذف کند. این نرم افزار به شما در ترتیب دهی دوباره صفحات کمک کرده ، حاشیه ها را حذف می کند و اشکالات متن را تصحیح می کند. از دیگر قابلیت های نرم افزار ساخت فایل های PDF به کمک پیش نمایش آنی و قابلیت بهینه سازی سایز فایل های PDF است.
امکانات نرم افزار priPrinter Professional v5.0.2.1446 Beta :
- رابط کاربری مدرن : priPrinter بر اساس روبان ها طراحی شده است. طراحی به شکل روبان می تواند عملکردها و امکانات نرم افزار را در دسترس کاربر قرار دهد.
- پیش نمایش قدرتمند پرینت در حالت های 3 بعدی و تمام صفحه.
- موتور رندر با کیفیت که لبه های ناهموار گرافیک های وکتور را حذف می کند.
- خط کش های افقی و عمودی برای صفحه بندی.

مرشدی بازدید : 253 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

نحوه اصلاح اشکال چاپ اعداد در گواهینامه و کارنامه ها

مدارسی که هنگام چاپ گواهینامه - کارنامه و فرم هدایت تحصیلی و ... در سیستم های نرم افزارهای دانش آموزی با مشکل لاتین بودن اعداد مواجه هستند برای اصلاح می توانند طبق روند ذیل عمل نمایند:

1- ابتدا از منوی شروع (start) وارد کنترل پنل (control panel )   شوید.

2- آیکن Regional and Language را باز کنید.

3- روی گزینه  customize…کلیک کنید .

4- آخرین گزینه Digit Substitution می باشد که جلوی آن گزینه Context  درج شده . این گزینه را تغییر داده و National  را انتخاب نماید و گزینه OK را بزنید.

5- دوباره گزینه OK را بزنید.

اگر مراحل فوق را به درستی انجام داده باشید باید تمام اعداد بصورت فارسی نمایش داده شود .

مرشدی بازدید : 189 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

نگارش جدید 4,1 نرم افزار ارزشیابی توصیفی ابتدایی (استثنایی) از طریق helper قابل دریافت میباشد.

از قابلیتهای دریافتی این نگارش میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

      رفع مشکلات گزارش شده نگارش قبل

       آخرين جداول سيستم شامل جدول مدارس و سرفصل دروس

       آخرين تغييرات در بخش ثبت نام

مرشدی بازدید : 196 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)
1- در انجام كارها روي شيوه‌اي خاص تأكيد نكنيد. شايد كسي بتواند از مسير كوتاه‌تر و بهتري شما را به مقصد برساند.
2- توجه داشته باشيد دانش و تجربه، هيچ كدام به تنهايي رهگشا نيستند، مثل اكسيژن و هيدروژن كه از تركيب معيني از آنها هواي تنفس ما تأمين مي‌شود، مي‌توان با آميختن دانش و تجربه، راهكارهاي حياتي و استثنايي خلق كرد.
3- از هر فرصتي براي استخدام و به كارگيري افراد برجسته استفاده كنيد.
4- به خاطر داشته باشيد رعايت استانداردهاي محيط كار در كارايي كارمندان مؤثر است.
5- با فرق گذاشتن بيهوده بين افراد گروه، انگيزه كاري آنها را از بين نبريد.
6- از مشورت و نظرخواهي با نيروي جوان ابايي نداشته باشيد.
7- با رفتارهاي ضد و نقيض، اعتماد زيردستان را از خود سلب نكنيد.
مرشدی بازدید : 291 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)

پیشنهاداتی به معلمان برای اثر بخشی و کارایی بیشتر در کلاس درس

هر معلمی با بالا رفتن تجربه اش پی خواهد برد که باید به برخی کارهای ضروری در کلاس درس توجه نماید ، بعضی اعمال را نباید انجام دهد، و خود را در کلاس برای دقایقی به جای شاگردان فرض نماید . تجربه نشان داده معلمانی که در کلاس درس فعالیت و تحرک بیشتری داشته ، به شغل خود علاقه و عشق می ورزند ، هدف های متنوعی دارند ، درگیری ها و جنگ اعصاب کمتری داشته باشند ، دیر تر از دیگران فرسوده و شکسته خواهند شد و همیشه به عنوان فردی شاداب و با نشاط و موفق در شغل خود نزد دیگران شناخته شده اند . در زیر به صورت خلاصه ، کارهایی که معمولا" در کلاس درس باعث حلب توجه دانش آموزان ، علاقمندی به درس و معلم و نشاط آنان میشود و برگفته از تجارب شخصی است ، ذکر می گردد .

مرشدی بازدید : 201 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)

آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی

( مورد تایید کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش)

مقدمه     

  در اجرای مصوبه هفتصد و شصت و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 18/4/1387 آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی به شرح زیر می باشد:

ماده 1 اهداف

 ارزشیابی تحصیلی تربیتی در دوره ی ابتدایی با توجه به اهداف دوره و اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( مصوب جلسه 713 شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 21/7/1383) از طریق جمع آوری، طبقه بندی، تحلیل و تفسیر اطلاعات برای تشریح وضعیت تلاش، پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در کلاس، مدرسه و خارج از آن ( نظام مکمل و فوق برنامه) با اهداف زیر انجام می گیرد:

مرشدی بازدید : 225 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)

     پژوهش عملي و كاربردي در آموزش و پرورش  بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته ، يكي از دغدغه هاي كارگزاران و سياست گذاران آموزشي گسترش پژوهش به ويژه پژوهش مشاركتي  در درون مدرسه  و كلاس است. درس پژوهي (LESSON STUDY)  در واقع روش پژوهشي مشاركتي معلمان در كلاس درس است كه از آن به عنوان سودمند‌ترين، كاربردي‌ترين و مؤثرترين برنامه پرورش حرفه‌اي معلمان  در مدارس ژاپن ياد شده است.

مرشدی بازدید : 405 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)

بازخوردهای توصیفی در مورد دانش آموزان در حد انتظار


فرزند خوبم، از خط زیبایت لذت بردم.

پسر نازم، هزار آفرین به تو كه مشقت را زیبا نوشتی.

آفرین به تو كه تكالیفت را بدون اشكال و كامل انجام دادی.

پسرم (دخترم) تحقیق شما جالب و خواندنی بود.


آفرین پسرم در نوشتن تكالیف دقت كامل داشتی.

مرشدی بازدید : 203 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (1)

ارزشيابي توصيفي چيست؟

تعریف ارزشیابی توصیفی:

"فرايند جمع آوري ، تجزيه و تحليل و تفسير اطلاعات حاصل از به کار گيري ابزارهاي مختلف ( آزمون‌هاي مداد کاغذي ، آزمون هاي عملکردي ، ثبت مشاهدات ، بررسي تکاليف و فعاليت‌هاو...)از ابعاد مختلف جريان يادگيري وتصميم گيري و  ارائه بازخوردهاي توصيفي مفيد و مؤثر در جهت هدايت اين جريان به سوي تحقق بهتر اهداف."

در  اين نوع ارزش‌يابي  معلّم به دنبال اطلاعاتي است كه براساس آن بتواند درباره بهبود فرايند ياددهي  يادگيري  دانش‌آموزان در كلاس تصميم‌هاي مناسب بگيرد. اين  نوع ارزش‌يابي براي تشخيص ضعف ها، قوت ها و مشكلات فرايند يادگيري و اصلاح و بهبود آن به كار مي‌رود. مهم ترين ويژگي اين نوع ارزش‌يابي، جهت‌گيري اصلاحي و درماني آن است كه درموقع مناسب به معلّم و دانش‌آموز اين فرصت و امکان را  مي‌دهد که تغييرات مطلوب را در روند فعاليت‌هاي خود، در راستاي تحقق بهتر اهداف و انتظارات آموزشي به عمل آورد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 266
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 498
  • بازدید سال : 1,775
  • بازدید کلی : 40,540