loading...
سنجش و ارزشیابی تحصیلی
مرشدی بازدید : 156 جمعه 27 دی 1392 نظرات (0)

سیستم عامل ویندوز برای کاربران خود کلیدهایی را طراحی نموده است که نوعً در همه ی برنامه ها این کلیدها عملکرد خود را حفظ میکنند کلیدهای میانبری که خود جاز طراحی کردهو نام آن را keystroke یا hotkey گذاشته است فقط در زمانی کار میکنند که برنامه ی جاز فعال باشد اما کلیدهای میانبور ویندوز هم با فعال بودن جاز و هم با غیر فعال بودن آن کار میکنند.

مرشدی بازدید : 161 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

آموزش فعال سازی نرم افزار Internet Download Manager:

 

1) ابتدا دقت داشته باشید که حتما آنتی ویروس شما غیرفعال باشد تا از پاک شدن فایل فعال سازی نرم افزار جلوگیری شوید.

 

۲) حال فایل دانلود شده خود را از حالت فشرده خارج کنید.

 

۳) با استفاده از CTRL + ALT + DELETE به قسمت Task Manager و سپس بخش Processes رفته و فایل اجرایی IDMan.exe را پیدا کنید. روی آن راست کلیک کرده و گزینه End Process را انتخاب نمایید. (در صورت نبود این فایل اجرایی در لیست Processes به مرحله ۴ بروید)

 

۴) حال فایل اکسترکت شده در مرحله ۲ را باز کرده و فایل اجرایی موجود را نصب نمایید.

 

۵) پس از اتمام نصب، فایل Patch را به صورت Run As Administrator اجرا کنید و نرم افزار خود را پچ نمایید. حال به اجرای نرم افزار بپردازید.

 

توجه: در صورت دریافت اررور Could not found، محل نصب نرم افزار را به صورت دستی وارد نمایید. هنگامی که از شما درخواست جستجو برای فایل اجرایی نرم افزار شد، آن را تایید کنید و فایل اجرایی نرم افزار را که واقع در یکی از دو فولدر Program Files\Internet Download Manager یا Program Files(x86)\Internet Download Manager می باشد انتخاب نمایید و اجازه دهید نرم افزار پچ شود.

 

دانلود فایل

 

رمز فایل: www.downloadha.com

مرشدی بازدید : 130 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

یک کارشناس تغذیه گفت: در شب قبل از امتحان بهتر است از دمنوش رقیق "عسل و نعناع” به جای کافئین به منظور افزایش هوشیاری استفاده کرد.

لازم است در ایام امتحانات دانش آموزان و دانشجویان رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنند تا بتوانند از حافظه خود حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی استفاده از غذاهای پرحجم، چرب و نفاخ را برای ایام امتحانات نامناسب دانست و افزود: این غذاها مدت بیشتری در معده باقی می‌مانند که این امر خونرسانی به سایر قسمت‌های بدن از جمله سلول‌های مغزی را کاهش می‌دهد و خواب آلودگی را نیز در پی خواهد داشت. شیرمستی غذاهای سرخ کردنی، فست فود، کله پاچه و … را از جمله این غذاها دانست که مصرف آنها برای ایام امتحانات مناسب نیست.

مرشدی بازدید : 239 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (2)

رفتار ماست که شخصیت فرزندانمان را شکل می دهد و استفاده از اصول روانشناسی در تربیت کودکان باید مد نظر هر پدر و مادری باشد . شما در برابر او مسئول هستید ، پس وقت بیشتری بگذارید و این نکات را به خاطر بسپارید .

تحقیقات نشان می دهند که برخی عبارات مثبتی که ما به کودکان می گوییم ، در واقع بسیار مخرب هستند. باوجود اینکه نیت بدی نداریم، اما با بکار بردن این جملات باعث می شویم که کودکان به آنچه که واقعا هستند باور نداشته باشند. بعضی از جملات ما گول زننده اند و باعث می شوند کودک کمترین تلاش ممکن را برای کاری انجام دهد و یا در زمان سخت شدن کاری آنرا رها کند.

اینجا یک لیست از ۱۰ عبارتی داریم که شما باید همین حالا از دایره لغات خود حذف کنید. همچنین در کنار این عبارات ما عبارات پیشنهادی به شما معرفی می کنیم که شما با استفاده از این عبارات بتوانید انگیزه درونی و اشتیاق کودک را تحریک کنید:

مرشدی بازدید : 194 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

  شاید تا حالا براتون پیش اومده باشه که در نرمافزارهای آفیس مثل Word و Powerpoint فایلی رو ایجاد کردین و بعد با فونتهای مختلف متن خودتون رو تایپ کردین، اما وقتی اون رو برای پرینت و یا نمایش، به کامپیوتر دیگه ای منتقل میکنین، می بینین که تمام فونت هاتون به هم ریختن. حتماً میدونین که این موضوع به خاطر اونه که شما بر روی کامپیوترتون از فونتی استفاده کردین که بر روی سیستم دوم وجود نداره ! اما راه حلهای مختلفی برای این کار وجود داره. یکی از اونا اینه که از فایل خود خروجی PDF  گرفته یا از صفحه متن عکس بگیرید. اما مشکل اینجاست که اگه بخوایم بر روی کامپیوتر دوم این فایل رو ویرایش کنیم چه کار باید کرد؟ شاید بگین فونتها رو با خود حمل کنیم و روی کامپیوتر دوم نصب کنیم؟ راه حل درستیه! اما این کار کمی وقتگیره ! ولی راه بهتری به وسیلهOffice  امکان پذیر شده !

برای این کار:

مرشدی بازدید : 166 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

 

پرینتر مجازی در مواردی که نرم افزارهای تحت ویندوز امتحانات دارای مشکل چاپ هستند بسیار کاربرد دارد.

دانلود priPrinter Professional v5.0.2.1446 Beta - نرم افزار پرینتر مجازی

priPrinter نرم افزاری سریع و کاملاً کاربردی برای ساخت یک پرینتر مجازی است. این نرم افزار می تواند کارهای مربوط به پرینت را به خوبی انجام دهد. به عنوان مثال ، priPrinter می تواند چندین صفحه را در یک صفحه کاغذ قرار داده ، روی آن واترمارک بگذارد و یا صفحات را حذف کند. این نرم افزار به شما در ترتیب دهی دوباره صفحات کمک کرده ، حاشیه ها را حذف می کند و اشکالات متن را تصحیح می کند. از دیگر قابلیت های نرم افزار ساخت فایل های PDF به کمک پیش نمایش آنی و قابلیت بهینه سازی سایز فایل های PDF است.
امکانات نرم افزار priPrinter Professional v5.0.2.1446 Beta :
- رابط کاربری مدرن : priPrinter بر اساس روبان ها طراحی شده است. طراحی به شکل روبان می تواند عملکردها و امکانات نرم افزار را در دسترس کاربر قرار دهد.
- پیش نمایش قدرتمند پرینت در حالت های 3 بعدی و تمام صفحه.
- موتور رندر با کیفیت که لبه های ناهموار گرافیک های وکتور را حذف می کند.
- خط کش های افقی و عمودی برای صفحه بندی.

مرشدی بازدید : 253 جمعه 13 دی 1392 نظرات (0)

نحوه اصلاح اشکال چاپ اعداد در گواهینامه و کارنامه ها

مدارسی که هنگام چاپ گواهینامه - کارنامه و فرم هدایت تحصیلی و ... در سیستم های نرم افزارهای دانش آموزی با مشکل لاتین بودن اعداد مواجه هستند برای اصلاح می توانند طبق روند ذیل عمل نمایند:

1- ابتدا از منوی شروع (start) وارد کنترل پنل (control panel )   شوید.

2- آیکن Regional and Language را باز کنید.

3- روی گزینه  customize…کلیک کنید .

4- آخرین گزینه Digit Substitution می باشد که جلوی آن گزینه Context  درج شده . این گزینه را تغییر داده و National  را انتخاب نماید و گزینه OK را بزنید.

5- دوباره گزینه OK را بزنید.

اگر مراحل فوق را به درستی انجام داده باشید باید تمام اعداد بصورت فارسی نمایش داده شود .

مرشدی بازدید : 189 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

نگارش جدید 4,1 نرم افزار ارزشیابی توصیفی ابتدایی (استثنایی) از طریق helper قابل دریافت میباشد.

از قابلیتهای دریافتی این نگارش میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

      رفع مشکلات گزارش شده نگارش قبل

       آخرين جداول سيستم شامل جدول مدارس و سرفصل دروس

       آخرين تغييرات در بخش ثبت نام

مرشدی بازدید : 196 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)
1- در انجام كارها روي شيوه‌اي خاص تأكيد نكنيد. شايد كسي بتواند از مسير كوتاه‌تر و بهتري شما را به مقصد برساند.
2- توجه داشته باشيد دانش و تجربه، هيچ كدام به تنهايي رهگشا نيستند، مثل اكسيژن و هيدروژن كه از تركيب معيني از آنها هواي تنفس ما تأمين مي‌شود، مي‌توان با آميختن دانش و تجربه، راهكارهاي حياتي و استثنايي خلق كرد.
3- از هر فرصتي براي استخدام و به كارگيري افراد برجسته استفاده كنيد.
4- به خاطر داشته باشيد رعايت استانداردهاي محيط كار در كارايي كارمندان مؤثر است.
5- با فرق گذاشتن بيهوده بين افراد گروه، انگيزه كاري آنها را از بين نبريد.
6- از مشورت و نظرخواهي با نيروي جوان ابايي نداشته باشيد.
7- با رفتارهاي ضد و نقيض، اعتماد زيردستان را از خود سلب نكنيد.
مرشدی بازدید : 291 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)

پیشنهاداتی به معلمان برای اثر بخشی و کارایی بیشتر در کلاس درس

هر معلمی با بالا رفتن تجربه اش پی خواهد برد که باید به برخی کارهای ضروری در کلاس درس توجه نماید ، بعضی اعمال را نباید انجام دهد، و خود را در کلاس برای دقایقی به جای شاگردان فرض نماید . تجربه نشان داده معلمانی که در کلاس درس فعالیت و تحرک بیشتری داشته ، به شغل خود علاقه و عشق می ورزند ، هدف های متنوعی دارند ، درگیری ها و جنگ اعصاب کمتری داشته باشند ، دیر تر از دیگران فرسوده و شکسته خواهند شد و همیشه به عنوان فردی شاداب و با نشاط و موفق در شغل خود نزد دیگران شناخته شده اند . در زیر به صورت خلاصه ، کارهایی که معمولا" در کلاس درس باعث حلب توجه دانش آموزان ، علاقمندی به درس و معلم و نشاط آنان میشود و برگفته از تجارب شخصی است ، ذکر می گردد .

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 266
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 463
  • بازدید سال : 1,740
  • بازدید کلی : 40,505